Vse o auťe!!!
Autičko tuningovane:)

Modrá je dobrá
Nutno hned na začátku podotknout, že majitel dnes představovaného vozu není žádný začátečník a o tuning se aktivně zajímá už nějaký ten rok. Když jsem se Davida zeptal, jaké bylo jeho předešlé auto, jeho odpověď se docela rozvinula. Pokud si to dobře pamatuji, šlo to asi takhle: Nejdřív to byl Peugeot 205GTi, poté Opel Kadett, pak Mazda 323F a nakonec přišla na řadu také VWéčka. Tím prvním byl Golf III. Koncem roku 2002 se rozhodl pro změnu a tak se David stal majitelem Golfu tentokráte čtvrté generace. Už dopředu přesně věděl, jak bude stylizovat úpravy svého nového vozu. Žádné přehnané spoilery, křídla, mračení� nic takového. Prostě tzv. "clean styl"!
Tak začneme pěkně od přídě, abychom v tom měli pořádek a přehled. Jak jsem naznačil již v úvodu, majitel vyznává čistou linii. A tak přišla na řadu maska chladiče bez znaku se dvěmi žebry. Aby bylo vše dokonale hladké a bez rušivých prvků, musely nutně proběhnout hned dvě další úpravy. Tou první bylo zarovnání přední kapoty v místech, kde se nachází vybrání pro znak VW. Ze stejného důvodu musela tedy proběhnout i úprava předního nárazníku a tak i tam zmizelo vybraní pro znak výrobce VW. Původní hlavní halogenové světlomety byly nahrazeny originálními světlomety s xenonovou výbojkou a zdvojeným ukazatelem směru. Pod předním nárazníkem našel své místo spoiler pocházející z modelu V6, který nahradil ten původní sériový. Navíc David ještě prořízl boční otvory pro lepší vzhled a taky lepší přívod vzduchu k brzdám. Společně s tímto spoilerem byly i mřížky v předním nárazníku nalakovány do barvy vozu. A když už jsme u té barvy vozu, tak si o ní rovnou i něco povíme. Zářivě modrý lak s perleťovým efektem se nazývá Jazzblue. K němu výborně ladí do modra tónované okenní fólie. Přední sklo navíc dostalo i opticky snižující samolepicí pruh v barvě vozu.
![]() |
![]() |
![]() |
Při pohledu na boční partie vozu nejlépe vyniká výrazné snížení vozu. Toho bylo docíleno montáží výškově stavitelného sportovního podvozek značky Weitec. Na přední nápravě navíc přibyl i silnější stabilizátor HR. Doslova jako ulitá padla do sériových podběhů třídílná kola od kvalitního německého výrobce RH. Po designové stránce velmi povedený model ZW3 s vysoce leštěnými límci má vpředu rozměr 8,5x18" a vzadu 9x18". Středy těchto kol navíc zdobí znaky Porsche. Všechny čtyři osmnáctky dostaly identické botičky Falken v rozměru 215/40 R18. Za paprsky kol prosvítají modře lakovávané brzdiče předních a zadních kotoučových brzdách tak nesmím zapomenout zmínit, že do barvy vozu se lakovaly také kliky, adaptéry vnějších zpětných zrcátek a také "žraločí ploutev" od JE-Designu, která sídlí na střeše místo původního prutu antény. Na víčku nádrže přibyl precizně provedený airbrush.
![]() |
![]() |
![]() |
Zadní partie tohoto Golfu také doznala poměrně dost úprav. Na horní hraně se usídlil střešní spoiler z nabídky originálního příslušenství Volkswagen. Zadní sklo bylo "ochuzeno" o stěrač a na jeho místě se ocitla záslepka. Zmizel i znak VW o označení modelu a příslušné motorizace. V zadním sériovém spoileru pod nárazníkem se upravilo místo pro oválnou koncovku výfuku Laser a pak šup s ním zase do lakovny.
![]() |
![]() |
Pod kapotou sídlí naftová klasika o objemu 1.9TDi s výkonem 81kW (110PS). Aby motor lépe "dýchal", přibyl sportovní vzduchový filtr JR. Na první pohled zaujme i leštěná rozpěra. Aby motor vypadal lépe esteticky, lakovaly se některé platové kryty motoru do barvy vozu.
V komfortně vybaveném interiéru přibylo pár decentně laděných doplňků. Chromové lemy panelu přístrojů, sada sportovních pedálů a opěra pro nohu z Audi TT, kompletní řadicí páka Momo.
![]() |
A co muzika? Ano, i tu zde nejdete. A ne jen tak ledajakou. Docela škoda, že ji nemůžete slyšet. Je to fakt nářez! Hlavním zdrojem je autorádio Alpine s CD mechaniko. Ve předních dveřích jsou nainstalovány komponentní 16" Focal Polykevlar nesoucí označení 165K2. Další porci reproduktorů naleznete v kufru. V zadním platě se usídlil třípásmový komponentní systém Focal Polyglass 260V3. Pod tímto platem vykukují dva subwoofery značky Fockford Fosgate o průměru 30cm. A věřte, že o sobě v ozvučnici s basreflexem umí dát pořádně vědět. V bocích jsou zastavěny dva zesilovače značky Rockford Fosgate. 2-kanálový zesilovač se stará o dva SW a 4-kanálový zesilovač musí dodávat potřebnou šťávu všem ostatním reproduktorů ve voze. Na střeše se umístila "žraločí ploutev" od JE-Designu. Výsledný efekt je fakt výborný. Čistý a přitom tak vysoký výkon se podaří skloubit jen málokdy. A tady se to povedlo!
![]() |
![]() |